Lönetransparens blir lag EUs direktiv om lönetransparens är på väg att bli svensk lag och även om vi inte vet exakt hur det kommer att se ut ännu kommer det påverka arbetsgivare på många sätt. Inte minst inom kommunikation och marknad. Hurra, säger vi! Direktivet är ett stort steg mot att minska godtycklig och orättvis…
Vår blogg
Att “kunna AI” – vad innebär det?
Vad scannar du efter för kompetenser på ett CV? AI har blivit riktigt populärt att skylta med, och AI-experterna blir allt fler. I alla fall om man ska tro det man läser på LinkedIn. Men vad innebär det egentligen att “kunna AI”? Och kan du som arbetsgivare tillräckligt mycket om ämnet för att veta vad…
Söker du en kommunikatör med koll på hållbarhetsrapportering?
Den nya EU-lagen CSRD har trätt i kraft och det gör att kraven på hållbarhetsredovisning förändras i grunden. Antalet företag med behov av att hållbarhetsrapportera kommer att öka från knappt 12 000 till närmare 50 000. Därför behöver vi den nya lagen Den nya lagen finns till för att förbättra hur företag rapporterar sitt arbete…
Bygg ditt personliga varumärke som ledare och chef
Du vet nog hur viktigt det är att bygga ditt personliga varumärke. För att knyta nya kontakter och driva affärer, för att lyckas med ditt företag, locka rätt medarbetare eller för att hitta ditt nästa drömjobb. Men trots att du är duktig på kommunikation och varumärkesbyggande i ditt jobb kan det kännas obekvämt att tänka…
Ikigai – hitta en ledstjärna i jobbsökandet
Har du redan hört talas om ikigai? På Knack pratar vi ofta om ikigai, både med varandra och med jobbsökande, de vi coachar och våra uppdragsgivare. Det är ett jättebra verktyg för att lära känna dig själv och komma närmare det liv du faktiskt vill leva. Här berättar vår byråchef Lotta mer. Att hitta sin…
Hållbarhetsexperten: Gör ”skitgörat” först och kommunicera sen
TEMA: HÅLLBARHET Det här är ett opinionsinlägg från en av Knacks många vänner. Att kommunicera, marknadsföra och berätta en historia är helt klart en nyckel i dagens näringsliv. Det kan öppna dörrar för ny innovation, lyfta ett bolags satsning eller minimera risker för ett annat. Men vad händer om man blir förblindad av kommunikationens möjligheter…