fbpx

Hållbarhetsexperten: Gör ”skitgörat” först och kommunicera sen

TEMA: HÅLLBARHET Det här är ett opinionsinlägg från en av Knacks många vänner. Att kommunicera, marknadsföra och berätta en historia är helt klart en nyckel i dagens näringsliv. Det kan öppna dörrar för ny innovation, lyfta ett bolags satsning eller minimera risker för ett annat. Men vad händer om man blir förblindad av kommunikationens möjligheter…


bygga företagskultur på distans

Bygga företagskultur på distans – 7 tips

Vi lever i en tid när distansarbete och hybridarbate har blivit mer regel än undantag. Det medför unika utmaningar, kanske särskilt när det gäller att bygga och bevara en stark företagskultur. Men med rätt strategier kan du faktiskt lyckas med att skapa en kultur som både gör det roligare att jobba och ger bättre resultat,…


onboarding

Bra onboarding ger både framgång och trivsel

Onboarding för nya medarbetare är något som arbetsgivare ofta slarvar med eller till och med missar helt. Men onboarding handlar inte bara om att en ny medarbetare ska introduceras i teamet och sätta sig in i jobbet. Den är en väldigt viktig del av rekryteringsprocessen och början på hela medarbetarresan.  Onboardingen lägger grunden för hur…


Hållbarhetsrapportering enligt CSRD

Behöver du en kommunikatör med koll på hållbarhetsrapportering?

Den nya EU-lagen CSRD träder i kraft 2024 och då förändras kraven på hållbarhetsredovisning i grunden. Antalet företag med behov av att hållbarhetsrapportera kommer att öka från knappt 12 000 till närmare 50 000. Varför behövs den nya lagen? Den nya lagen finns till för att förbättra hur företag rapporterar sitt arbete med hållbarhet, inklusive…