fbpx
Tydlig rollbeskrivning

Rimliga rollbeskrivningar lockar fler sökande

Hur mycket kan man klämma in i en rollbeskrivning? Hur mycket kan vi begära av en person? Du har säkert sett rekryteringsannonser med skrattretande långa önskelistor. Kanske har du även försökt rekrytera någon som ska kunna väldigt många olika saker. Här resonerar vi kring hur du som marknads- eller kommunikationschef kan skapa team, människor och…


Bygga team

Var lite smart när du ska bygga team

Finns det någon som jobbar i lika snabb förändring under så lång tid som marknadsförare, kommunikatörer och kreatörer? Den digitala världen bjuder hela tiden på överraskningar som påverkar oss alla. Det är inte helt lätt att hänga med. Så, vad är receptet för att bygga flexibla och hållbara team? Bygga team med järngäng och gästspelare…


Berghs Career Day

Career day – möjligheternas dag på Berghs School of Communication 

Under Berghs Career Day har vi på Knack träffat massor av ambitiösa, nyfikna och nära färdigbakade studenter som snart är redo för jobb och uppdrag. Vi har speeddejtat growth marketers, digitala strateger, designers, copywriters, art directors, produktionsledare, communications designers och pr-folk. Vilka stjärnor! – Under den här dagen hålls 1278 möten mellan studenter, byråer, företag…


Lyckas med din rekrytering

Lyckas med din rekrytering

När du jämför rekryteringsbolag vill du såklart snabbt få reda på vem som gör att du lyckas med din rekrytering. Du kanske vill förstå vad olika rekryterare erbjuder, vad de har för spetskompetens och om det är prisvärt? Att rollen blir tillsatt på ett snabbt och effektivt sätt är en bra början, men vad mer…


byta jobb i lågkonjunktur

Lågkonjunktur – vågar du byta jobb?

De senaste åren har varit oroliga i vår omvärld. I media målas skräckscenarion ofta upp, om den dåliga ekonomin, lågkonjunkturen och enorma varsel. Stora techbolag säger upp massor av människor och byråerna drar åt svångremmen. Och där sitter du, kanske på en arbetsplats där du stannat lite för länge eller i en roll du inte…