Många tar hjälp av en professionell rekryteringskonsult när det är dags att anställa en ny medarbetare. För den som inte har anlitat rekryterare tidigare hopar sig frågetecknen. Hur går en rekrytering till? Och hur lång tid tar en rekrytering? I korthet kan man säga att en rekrytering går till så här: Vi gör tillsammans en…
Vår blogg
Vad gör en digital kommunikatör?
Idag sker en stor del av kommunikation och marknadsföring online. Vi märker att allt fler företag behöver stärka upp sina team med en digital kommunikatör, i form av en konsult eller ny kollega. Men vad kan man egentligen förvänta sig av en skicklig digital kommunikatör, och vad är skillnaden om man jämför med den traditionella kommunikatörsrollen? Digital kommunikatör, online marketing…
Sociala medier för att fixa drömjobbet – fem steg
Det blir allt vanligare att söka och få jobb med hjälp av sociala medier. Många rekryterare och arbetsgivare använder sociala medier för att hitta personer med rätt kompetens så du har alla möjligheter att låta drömjobbet komma till dig. Du kan även arbeta aktivt för att hitta och skaffa drömjobb och uppdrag. Här får du…
UX/UI-designer, AD eller digital designer? Vi reder ut begreppen.
Inom designområdet finns väldigt många olika jobbtitlar. I takt med att den digitala utvecklingen går framåt skapas också nya roller. Det kan leda till att man som designer blir förvirrad över vad man ska kalla sig och vilka kunskaper som förväntas av en. Samtidigt vet inte alltid rekryterare och arbetsgivare exakt vad de söker efter….
Fem råd för att hålla igång din motivation
Julledigheten hägrar och snart går vi in i ett nytt år, vilket också innebär att vi kliver in i en andra omgång med Corona, hemmajobb, osäkerhet och förmodligen en hel del dalande motivation. Tidigare har vi pratat om hur en hållbar digital arbetsplats kan komma att se ut efter att corona-pandemin har lagt sig. Men…
Titlar – vem är vad egentligen?
Den digitala utvecklingen inom marknadsföring och kommunikation skapar hela tiden nya roller och jobbtitlar. När vi tittar på jobbannonser ser vi många olika benämningar för samma typ av kandidater. Det leder till problem för rekryterare som inte förstår vad som är vad, men även för jobbsökande som får svårare att välja vad de ska kalla…