Det är inte ovanligt att Knacks uppdragsgivare har ett akut behov av förstärkning och ännu inte vet om det är rätt tillfälle att anställda. Så var det för Storytel när de bad Knack om hjälp med att hitta en digital kommunikatör.
– Vi hade ett stort behov av att få in den här kompetensen snabbt i företaget. En rekrytering tar ofta lite längre tid och nu behövde vi snabbt avlasta teamet och samtidigt göra en mer noggrann kartläggning av vårt långsiktiga behov, säger Maria Sörnell, Head of Marketing på Storytel.
Koll på branschen och rollerna
Knack har stora nätverk av digitala kommunikatörer och innehållsproducenter och kunde snabbt ta fram förslag på ett par personer som var tillgängliga med kort varsel.
– Den konsult som Knack föreslog hade en profil som matchade vårt långsiktiga behov perfekt. Nu är hon tillsvidareanställd hos oss och det är vi väldigt glada för!
För Maria var det framför allt viktigt att hitta en rekryteringspartner med ett bra nätverk och en gedigen förståelse för rollen och behoven på en marknadsavdelning.
– Det var även viktigt att hitta en partner som delar våra värderingar. Ni på Knack är härliga människor som bidrar med både klokhet och energi. Jag är tacksam för att ni hittade en sån pärla åt oss, på ett proffsigt, snabbjobbat och flexibelt sätt.
Knack tackar ödmjukt och ser fram emot att följa den fantastiska resa som Storytel just nu gör!
Har ditt bolag också behov av att stärka upp med en vass digital kommunikatör? Eller en projektledare, designer eller någon annan roll inom marknad och kommunikation?
Skicka ett mail till vår byråchef Lotta!
Senaste blogginläggen
- Att “kunna AI” – vad innebär det?
- Söker du en kommunikatör med koll på hållbarhetsrapportering?
- Bygg ditt personliga varumärke som ledare och chef
- Ikigai – hitta en ledstjärna i jobbsökandet
- Hållbarhetsexperten: Gör ”skitgörat” först och kommunicera sen
- AI-roller inom marknad, kommunikation och design