fbpx

Ladda ner Knacks titelguide!

Inom vår bransch, kommunikation, marknad och design, ser vi nya titlar och roller dyka upp i snabb takt. Vissa jobbtitlar som vi känner igen sen tidigare har redan fått ny innebörd och inom ett år kommer vi säkert att ha hittat ett gäng nya roller som vi ännu inte hört talas om. Det är inte lätt att hitta rätt, varken för dig som ska rekrytera eller för dig som letar efter drömjobbet. Vi har samlat drygt 170 aktuella titlar i Knacks titelguide.

Över 170 titlar inom kommunikation, marknad och design

På Knack jobbar vi hela tiden för att följa med i utvecklingen, hålla koll på benämningar och förstå de nya rollerna. Vi försöker även arbeta för att använda titlar som börjar få fäste istället för att hitta på nya hela tiden. Med en uppsjö av titlar för en och samma typ av arbete blir det svårt för den söker folk att hitta rätt och för arbetssökande att presentera sig på ett sätt som förstås av rekryterare och arbetsgivare. 

Vi har ofta skrivit om olika roller, om vad det innebär att vara en content manager, vad en creative director egentligen gör och om hur viktig en produktionsledare kan vara. Och, en av Knacks favoritroller, den digitala kommunikatören. Vad gör en sån egentligen? Frågorna är många, och vi ser ett tydligt behov av en mer omfattande kartläggning av branschens alla titlar.

I framtiden hoppas vi kunna hjälpa till att sätta en branschstandard för titlar. Vill du prata titlar med oss? Hör gärna av dig!

Följ oss på LinkedIn för lediga jobb, spaningar och tips kring titlar!

LinkedIn är vår favoritplats på nätet. I alla fall vår favorit bland sociala medier. Här kan vi snappa upp nya titlar inom kommunikation, diskutera de befintliga och framförallt leta efter rätt människor som ska ha titlarna! Följ oss gärna på LinkedIn, och ta kontakt med oss som jobbar på Knack.