fbpx

Rekryteringskonsult – Knack Konsulter & Rekrytering

DET GÅR TYVÄRR INTE LÄNGRE ATT SÖKA DET HÄR ROLIGA JOBBET

Har du erfarenhet av att jobba med både rekrytering och kommunikation eller marknadsföring? På Knack Rekrytering har vi märkt att nyckeln till att kunna göra snabba och lyckade rekryteringar är god förståelse för vad rollerna innebär och förmåga att bedöma kompetenser och drivkrafter. Att du har praktisk erfarenhet från kommunikation, marknad och bra koll på den digitala världen är därför minst lika viktigt som att du har en bakgrund inom rekrytering.

Vi söker dig som har stora öron

Hos oss kommer du att behöva lyssna mycket. På våra uppdragsgivares behov, på surret på arbetsplatserna du besöker och på människor du intervjuar (ibland kan du sitta i intervjuer i många timmar i sträck).

Klarar du både långdistans och spurt?

Tempot varierar ganska mycket under en dag. Ibland jagar du in uppdrag, har massor av möten och driver på uppdragsgivare för att få rekryteringsprocessen att gå framåt (våra kandidater är heta och försvinner om vi inte är snabba nog).

Ibland har du långa dagar med intervjuer som kräver fokus, administration och telefonmaraton. Det händer att kandidater hoppar av, att uppdragsgivaren tänker om eller att något annat oväntat händer. Då borstar vi av oss, peppar varandra och tar nya tag.

Nyfiken i en strut

Vi söker dig som är nyfiken. Alltså genuint nyfiken på människor. Och på kulturen på olika arbetsplatser, på utvecklingen i branschen och i organisationer, på svårigheterna som digitaliseringsprojekt ofta för med sig och på hur nya roller formas. Du har redan god kunskap om byråvärlden och förståelse för de behov som finns på marknads- och kommunikationsavdelningar och inhousebyårer. Du har sannolikt ett rikt digitalt liv.

Hos oss kommer du att

  • Utveckla Knacks nätverk och bygga relationer med kunder och kandidater 
  • Göra behovsanalyser och ta fram kravprofiler, ofta tillsammans med dina uppdragsgivare
  • Skriva annonser som bygger både vårt och uppdragsgivarens varumärke
  • Söka aktivt efter lämpliga kandidater och tänka kreativt när det gäller att nosa upp den bästa för jobbet
  • Göra urval, hålla intervjuer, genomföra kunskapstester och presentera kandidater för våra kunder
  • Ta referenser och följa både arbetsgivare och kandidat hela vägen i mål och lite längre
  • Aktivt bygga Knacks varumärke och nätverk i digitala kanaler och sociala medier
  • Ibland vara med och bygga nya team och hela inhousebyråer

Vem är du?

  • Du har förståelse för affärer, företags utmaningar och kommunikationsbranschen
  • Att bygga relationer och skapa förtroende kommer naturligt för dig
  • Du gillar och är bra på att skriva
  • Du är drivande, förmodligen van att jobba i ett mindre team med ett entreprenöriellt tänk
  • Du är van vid och gillar att jobba i digitala verktyg

Vad får du då?

Det bästa med jobbet är att få ringa upp någon som har fått sitt drömjobb och berätta den goda nyheten. Och att se hur ett team välkomnar en ny stjärna och får skjuts i det arbete som ska göras. Och att få hjälpa marknadschefer, kommunikationsansvariga och Creative Directors att formulera sina behov och hitta exakt den person som behövs. Och att få träffa massor av intressanta, drivna och kreativa människor med olika drömmar och mål. Och att få vara med och göra skillnad och presentera kandidater som kanske inte var det uppdragsgivaren hade tänkt sig och se att det blev ännu bättre. Och så får du hänga med oss, som faktiskt är rätt härliga.

Det låter väl bra?

För att återgå till ordningen: det är superviktigt att du är organiserad för där är vi rätt petiga. En rörig rekryteringsprocess är inte bra. Att sköta kontakten med alla som har sökt jobb, att hålla ordning på arbetsprover, komma i tid, sköta referenstagning, ha koll på offerter och avtal är superviktigt.

Om jobbet

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: På vårt fina kontor i Gamla Stan
  • Start: Så fort vi hittar rätt

Vi är övertygade om att en mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer. Aktuell forskning visar också att blandade team presterar bättre än homogena. Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.

Får du pirr i magen? Hör av dig direkt! Inget personligt brev behövs men du får gärna svara på några frågor på nästa sida, och skicka med antingen cv eller länk till LinkedIn-profil.