titlar digital titlar digital

Titlar


Vad betyder egentligen alla nya titlar?

Det är inte lätt att hitta rätt för den som ska rekrytera eller letar efter drömjobbet. Inom vår bransch, kommunikation, marknad och media, dyker nya roller och titlar upp i snabb takt. Vissa titlar som vi känner igen har fått ny innebörd och inom ett år finns det säkert ett gäng nya roller som vi ännu inte hört talas om. 
 

160 rolltitlar inom marknad, kommunikation och media

På Knack Rekrytering jobbar vi hela tiden för att följa med i utvecklingen, få upp ögonen för och förstå vad de nya titlarna står för. Vi försöker även arbeta för att använda titlar som börjar få fäste istället för att hitta på nya hela tiden. Med en uppsjö av titlar för en och samma typ av arbete blir det svårt för den söker folk att hitta rätt och för arbetssökande att presentera sig på ett sätt som förstås av rekryterare och arbetsgivare. 

Ladda ner Knacks titelguide

I den här guiden har vi samlat över 160 titlar, de mest efterfrågade just nu. Läs den från pärm till pärm, kika på den nisch som intresserar dig eller använd den som ett uppslagsverk.  

Fyll i din mailadress så kommer guiden inom kort. När du skriver in dig hos oss får du även våra spaningar och tips kring marknadsföring, kommunikation, digitalisering och jobb i vår bransch.