Titlar inom kommunikation, marknad och media - Knack Rekrytering

Titlar, roller och befattningar

Inom vår bransch, kommunikation, marknad och design, dyker nya titlar och roller upp i snabb takt. Vissa jobbtitlar som vi känner igen har fått ny innebörd och inom ett år finns det säkert ett gäng nya roller som vi ännu inte hört talas om. Det är inte lätt att hitta rätt för den som ska rekrytera eller letar efter drömjobbet. Vi har samlat över 160 aktuella titlar i vår guide!

Ladda ner Knacks titelguide

I vår titelguide har vi samlat över 160 rolltitlar, de mest efterfrågade just nu. Läs den från pärm till pärm, kika på den nisch som intresserar dig eller använd den som ett uppslagsverk.  

Klicka på länken här nedanför och fyll i din mejladress, så kommer guiden med titlar strax (om den inte dyker upp – kika i skräpposten!). Du får även framöver vårt nyhetsbrev med spaningar och tips kring marknadsföring, kommunikation, digitalisering och jobb i vår bransch. 

Över 160 titlar inom kommunikation, marknad, media och design

På Knack jobbar vi hela tiden för att följa med i utvecklingen, hålla koll på benämningar och förstå de nya rollerna. Vi försöker även arbeta för att använda titlar som börjar få fäste istället för att hitta på nya hela tiden. Med en uppsjö av titlar för en och samma typ av arbete blir det svårt för den söker folk att hitta rätt och för arbetssökande att presentera sig på ett sätt som förstås av rekryterare och arbetsgivare. 

Vi har ofta skrivit om olika roller, om vad det innebär att vara en content manager, vad en creative director egentligen gör och om hur viktig en produktionsledare kan vara. Frågorna är många, och vi ser ett tydligt behov av en mer omfattande kartläggning av branschens alla titlar.

Följ oss på LinkedIn för lediga jobb, spaningar och tips!

Följ oss på Instagram

This error message is only visible to WordPress admins
Error: No posts found.