NU HAR DU HAMNAT PÅ EN GAMMAL ANNONS!
Du är varmt välkommen att klicka här och skriva in dig hos oss för att finnas i vårt nätverk och få våra utskick när det dyker upp nya möjligheter.
—
Är du en duktig innehållsproducent som är van att jobba med internkommunikation och leda arbetet i ett redaktionellt team? I den här rollen blir du en viktig samordnande kraft för redaktörerna för de olika bolagen inom ICA Gruppen. Samtidigt producerar du själv innehåll för internkommunikationen.
Du blir del av ett engagerat, drivet och kompetent team inom ICA Gruppens Corporate Communications. De är inne i en spännande fas av innovation och digitalisering och nu letar vi efter dig som vill vara med på den resan!
I den här rollen kommer du att
- tillsammans med teamet omsätta kommunikationsstrategi i contentplan
- ta fram content som stödjer affärsmål och stärker kulturen
- skapa text, bild, enklare rörligt och grafik för intranät och infoskärmar
- utvärdera och agera på kvantitativ och kvalitativ data som du får ta del av
- hantera och prioritera idéer och önskemål
- leda redaktionsmöten med andra redaktörer inom gruppen för att planera och producera gemensamt innehåll
Du har en aktiv roll i ICA Gruppens ”Editor Community” som består av alla inom gruppen som publicerar innehåll på intranätet. Bland annat kommer du att introducera nya redaktörer till tonalitet och mål för användarnas upplevelse.
För att trivas i rollen tror vi att du
- har ett antal års erfarenhet av en liknande roll
- redan har jobbat med internkommunikation, antagligen på ett större företag
- är van att producera innehåll, och kan visa exempel på det
- har jobbat med att sätta contentplan utifrån en satt strategi
- trivs med att leda ett redaktionellt team.
Du är trygg i dig själv och gillar att ha daglig kontakt med många olika människor inom organisationen.
Att hitta engagerande vinklar och format kommer naturligt för dig, och du går igång på att ditt innehåll når fram.
Du känner dig hemma i en entreprenöriell miljö där ni utvecklar och förbättrar saker hela tiden, och tar gärna egna initiativ till det.
Om jobbet
Anställning: heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Start: så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Arbetsplats: det nya fina ICA-huset i Frösunda.
Arbetsform: majoriteten av tiden på kontoret med ett par fasta dagar i veckan med kollegorna, i övrigt möjlighet att arbeta på distans.
Här kan du läsa mer om att jobba på ICA Gruppen och vilka förmåner som finns.
Kort om ICA Gruppen
ICA Gruppen är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet.
Teamet
Inom Corporate Communcations finns många expertkompetenser, till exempel internkommunikationsansvarig, digital innehållsstrateg, Corporate Brand Manager, eventansvarig, samt ett team som jobbar med extern kommunikation och medierelationer.
Du rapporterar till Elisabet Tidelius som är chef för ICA Centers of Excellence inom Corporate Communications.
Du kommer framförallt att jobba tillsammans med bolagens redaktörer och Corporate Communications men också nära teamet Digital & Tech som ansvarar för kanalernas förvaltning och utveckling.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss inom ICA Gruppen?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här.
För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden.
När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa.
Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.
Om Knacks rekryteringsprocess
Mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer och aktuell forskning visar att blandade team presterar bättre än homogena.
Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.
Sök direkt om du är intresserad!
Om du tror att rollen passar dig, sök gärna direkt, eftersom vi genomför intervjuer löpande.
Vi blir glada om du svarar på några frågor på nästa sida och skickar med antingen en länk till LinkedIn-profil eller cv.
Om du har frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Emelie Hansén på emelie@knackrekrytering.se.