fbpx

Strategiskt innehållsansvarig för digitala kanaler – ICA Gruppen

DEN HÄR ROLLEN GÅR INTE LÄNGRE ATT SÖKA

Du är varmt välkommen att klicka här och skriva in dig hos oss för att finnas i vårt nätverk och få våra utskick när det dyker upp nya möjligheter.

Är du en trygg och erfaren innehållsstrateg som är van att ta huvudansvaret för många olika digitala kanaler? Här är en spännande roll för dig där du får jobba med att identifiera behoven och sätta strategin för att fortsätta bygga förtroende för ett av Sveriges mest kända varumärken internt och externt. 

Det här är en viktig roll i ett engagerat, drivet och kompetent team inom ICA Gruppens Corporate Communications. De digitala kanalerna ska vara navet i kommunikationen med medarbetare, press och andra intressenter. 

ICA Gruppen är inne i en spännande fas av innovation och digitalisering och nu letar vi efter dig som vill vara med på den resan!

I den här rollen kommer du att

  • identifiera behov och driva innehållsutveckling i både interna och externa kanaler
  • ansvara för att ta fram contentstrategier och sätta långsiktiga mål för dessa
  • utveckla nya koncept, format och metoder 
  • sätta riktlinjer för hur de olika kanalerna används och uppföljning av dessa
  • sätta KPI:er och metoder för uppföljning
  • driva kompetensutveckling i digital kommunikation
  • bevaka trender och best practice inom ditt område.

Du blir en nyckelperson i att koordinera samarbetet mellan Corporate Communications och den nyskapade avdelningen Digital & Tech, och driva utvecklingen av ICA Gruppens digitala kanaler ur ett innehållsperspektiv.

För att trivas i rollen tror vi att du

  • har jobbat rätt länge som innehållsstrateg och är van vid arbetsuppgifterna ovan
  • har omfattande erfarenhet av corporate communication på ett större företag
  • är van att ta fram tydliga contentstrategier, och kan visa exempel på det
  • tycker att mätbarhet är viktigt och har dina metoder för att jobba med det
  • trivs i en entreprenöriell miljö där alla kavlar upp ärmarna när det behövs
  • har god digital förståelse och kunskap
  • har koll på riktlinjer för tillgänglighet.

Eftersom det här är en nyckelroll inom ICA Gruppen ser vi att du är senior och trygg i din yrkesroll och van att hantera många olika kontakter både internt och externt. Du kommer inte att ha formellt personalansvar här, men du är förmodligen en erfaren ledare som gör avtryck.

Du har antagligen en egen bakgrund inom contentproduktion, du både kan och gillar hantverket och har inget emot att vara operativ när det behövs. 

Om jobbet

Anställning: heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Start: så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Arbetsplats: det nya fina ICA-huset i Frösunda. 

Arbetsform: majoriteten av tiden på kontoret med ett par fasta dagar i veckan med kollegorna, i övrigt möjlighet att arbeta på distans.

Här kan du läsa mer om att jobba på ICA Gruppen och vilka förmåner som finns.

Kort om ICA Gruppen

ICA Gruppen är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet.

Teamet

Inom Corporate Communications finns många expertkompetenser, till exempel Corporate Brand Manager, internkommunikationsansvarig, eventansvarig och seniora rådgivare. Där finns ansvarig för produktion och redaktion samt ett team som jobbar med extern kommunikation och medierelationer. 

Du rapporterar till Elisabet Tidelius som är chef för Centers of Excellence inom Corporate Communications.

Du kommer att jobba nära teamet Digital & Tech och samarbetar med till exempel HR, CR (Corporate Responsibility) och kommunikationsavdelningarna i ICA Gruppens bolag. 

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss inom ICA Gruppen? 

Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. 

För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. 

När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. 

Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.

Om Knacks rekryteringsprocess

Mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer och aktuell forskning visar att blandade team presterar bättre än homogena. 

Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.

Sök direkt om du är intresserad!

Om du tror att rollen passar dig, sök gärna direkt, eftersom vi genomför intervjuer löpande. 

Vi blir glada om du svarar på några frågor på nästa sida och skickar med antingen en länk till LinkedIn-profil eller cv.

Om du har frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Lotta Saxe på lotta@knackrekrytering.se.