NU HAR DU HAMNAT PÅ EN GAMMAL ANNONS!
Du är varmt välkommen att klicka här och skriva in dig hos oss för att finnas i vårt nätverk och få våra utskick när det dyker upp nya möjligheter.
—
Här är chansen du letat efter – att få jobba med kommunikation på webb och i sociala medier för att bidra till en mer hållbar värld. Vi letar efter en kreativ och vass kommunikatör som gillar digitala plattformar och sätter användaren i fokus. Välkommen till en nytänkande och snabbrörlig arbetsplats med kunniga, engagerade och generösa kollegor! Här finns goda möjligheter att utvecklas och ta ansvar.
Som digital kommunikatör ansvarar du, tillsammans med kommunikationsansvarig, för att utveckla och driva Axfoundations närvaro i digitala kanaler. Du jobbar operativt både med innehållsproduktion och med analys och strategi när det gäller sociala medier, webb och nyhetsbrev. Målgrupperna är företag, forskare och beslutsfattare.
Som digital kommunikatör på Axfoundation kommer du att:
- Planera, publicera, analysera och optimera Axfoundations närvaro i de egna kanalerna
- Skapa innehåll till sociala medier (foto, text och rörligt)
- Ta fram visuella rapporter
- Tillsammans med kommunikationsansvarig kontinuerligt utveckla och implementera strategin för digitala kanaler
- Stötta Axfoundations projektledare i kommunikationsplanering och genomförande av kommunikationsaktiviteter
Vi tror att du:
- Har någon typ av utbildning inom kommunikation, journalistik eller digital marknadsföring
- Har erfarenhet från liknande roller
- Är van att analysera målgrupper, beteenden och resultat – och anpassa den digitala strategin därefter
- Tar stort eget ansvar och prioriterar löpande
- Får saker gjorda
- Trivs med en föränderlig kontext
- Skriver lika bra på svenska som på engelska
Vi hoppas också att du är nyfiken, innovativ och modig och att du vill utvecklas. Om du har tidigare erfarenhet från hållbarhetsområdet blir vi förstås glada, men ett personligt intresse för området väger minst lika tungt.
För att snabbt komma in i rollen har du antagligen:
- Goda kunskaper i Adobe eller liknande för produktion (till exempel InDesign, Photoshop, Illustrator, Premiere Pro)
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i ett CMS, gärna WordPress
- Erfarenhet av nyhetsbrev och uppföljning, via Mailchimp eller ett liknande system
- Erfarenhet av Google Analytics eller motsvarande
- Goda SEO-kunskaper
- Grundläggande kunskaper inom annonsering i sociala medier
Om jobbet
- Omfattning: tillsvidareanställning på heltid med provanställning
- Start: snarast möjligt enligt överenskommelse
- Arbetsplats: Axfoundations kontor på Östermalmsgatan 40 i Stockholm
Axfoundation tror på betydelsen av det fysiska mötet för att möjliggöra samarbete, relationsbyggande, kreativitet och lärande samtidigt som det finns möjlighet att variera arbete på kontoret med arbete hemifrån.
Kommunikationsansvarig Linda Andersson berättar:
– Axfoundation är en fristående, icke vinstdrivande verksamhet som arbetar konkret och praktiskt för ett hållbart samhälle. Vi har en tydlig ambition att driva verklig förändring genom kommunikation. Organisationen andas mod och entreprenörskap i ett klimat som är samarbetsinriktat och bygger på tillit till varandra.
– Vi tror på företagande som förändringskraft och på breda samarbeten med relevanta aktörer i samhället. Vi vill inspirera människor som kommer i kontakt med det vi gör att agera för en hållbar värld, tillsammans med oss eller på egen hand. Axfoundations kommunikation spelar en central roll för att inspirera, sprida goda exempel och påverka såväl näringsliv som beslutsfattare.
– Axfoundation arbetar med hållbarhet utifrån ett helhetsperspektiv, där miljömässig, social och ekonomisk hållbarhet överlappar varandra. Inom Axfoundations tre programområden innoverar och accelererar vi hållbara lösningar som berör sakerna vi köper, maten vi äter och resurserna vi nyttjar. Programområdena är: Hållbar produktion och konsumtion, Framtidens mat och Cirkulär ekonomi.
Knacks rekryteringsprocess
Axfoundation och Knack anser att mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer. Vi vet också från både forskning och egen erfarenhet att blandade team presterar bättre.
Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.
Du behöver inte skriva ett personligt brev men om du vill svara på några frågor på nästa sida blir vi glada, och skicka med cv och/eller länk till LinkedIn-profil.
Vi som jobbar med den här rekryteringen heter Emelie Färnkvist och Lotta Saxe. Om du har frågor är du varmt välkommen att höra av dig till oss på hej@knackrekrytering.se.
Sök gärna redan idag, vi intervjuar löpande och tillsätter så snart vi har hittat rätt!