NU HAR DU HAMNAT PÅ EN GAMMAL ANNONS!
Du är varmt välkommen att klicka här och skriva in dig hos oss för att finnas i vårt nätverk och få våra utskick när det dyker upp nya möjligheter.
—
Drivs du av en genuin vilja att förenkla och förbättra användarens digitala upplevelse? Som UX/UI-designer hos Gjensidige kommer du att få ta ett helhetsgrepp kring kundupplevelse och tjänsteutveckling och bli en del av ett härligt och engagerat team!
Gjensidige är ett av nordens ledande försäkringsbolag och har höga ambitioner när det gäller det digitala mötet med kunderna. I den här rollen arbetar du med alla delar i designprocessen, från research och interaktionsdesign, innovation och implementation.
I rollen som UX/UI-designer kommer du att
- arbeta i ett tvärfunktionellt agilt team
- vara en del av vårt kompetensteam för UX/CX
- utveckla kundrelationen baserat på insikter, affärsmål och tekniska möjligheter
- jobba tillsammans med UX-lead, produktägare, utvecklare, övriga UX/UI-designers och andra intressenter
- ta fram wireframes, skisser och prototyper utifrån grafisk profil/designsystem
- hålla i användartester
Du kommer att kombinera kvalitativa och kvantitativa metoder för att förstå kundernas behov och beteenden. Det är i grunden människor och deras beteende som är nyckeln till ditt arbete.
För att trivas i rollen tror vi att du:
- har arbetat i en liknande roll
- har erfarenhet av och tycker om att jobba i ett agilt tvärfunktionellt team
- har jobbat nära utvecklare och skapat underlag för att ta design till implementation
- har god kunskap om generella designmönster och varför dessa används
- talar flytande svenska samt att du är bekväm att prata och skriva på engelska.
- har studerat till exempel UX/UI design, interaktionsdesign eller grafisk design
Du gillar att samarbeta med andra och tror att en lösning blir bäst om den tas fram av flera tillsammans. Din förmåga att ta initiativ, lyssna in andra och lära dig nytt är till stor nytta för det kreativa och lösningsorienterade arbete du utför, både på egen hand och tillsammans med teamet!
Om tjänsten
- Omfattning: heltid, tillsvidare
- Arbetsplats: Stockholm, kontor och distans. Även resor till Gjensidiges andra kontor förekommer i tjänsten.
- Start: så snart som möjligt
Kort om Gjensidige
Gjensidige finns i Sverige, Norge, Danmark och Baltikum. Stockholmskontoret är fräscht och ligger centralt. Det finns en stark drivkraft i att bidra till en bättre värld med ett socialt engagemang för ett tryggare samhälle. Arbetsplatsen präglas av en mix av åldrar, erfarenhet och bakgrund och man arbetar aktivt med jämställdhet, mångfald och hållbarhet. Gjensidige har ambitionen att bli det mest kundorienterade bolaget i Norden.
Rekryteringsprocessen
Mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer och aktuell forskning visar att blandade team presterar bättre än homogena. Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.
Inget personligt brev behövs men du får gärna svara på några frågor på nästa sida, och skicka med cv och/eller länk till LinkedIn-profil.
Sök gärna direkt, vi intervjuar löpande och tillsätter så snart vi har hittat rätt. Om du har frågor är du varmt välkommen att höra av dig till emelie@knackrekrytering.se