fbpx

Digital strateg – Spoon Stockholm

NU HAR DEN HÄR ROLLEN HITTAT SIN MATCH

Vi hjälper Spoon Stockholm att hitta en digital strateg – är det du? I den här rollen blir du en viktig spelare och en inspiratör för kundteamen. Med hjälp av dina analyser, insikter och planning kan dina kollegor skapa kreativt innehåll som ger önskat resultat.

Vi tror att…

Du gillar problemlösning och har ett öga för trender. Ditt analytiska förhållningssätt gör att du ser möjligheter och du har förmågan att komma på idéer och lösningar på komplexa problem. 

Du är självgående och tycker att det är roligt att få andra att förstå hur de kan ta nytta av dina insikter i sitt kreativa arbete. Du är hemma i det digitala landskapet och förstår hur olika digitala kanaler är kopplade till varandra. Som person är du en positiv och prestigelös lagspelare som bidrar till en snäll, professionell och inkluderande atmosfär på arbetsplatsen. 

Som digital strateg på Spoon kommer du att

  • hjälpa kunder att sätta strategier och se nya affärsmöjligheter
  • utforma rekommendationer för aktiviteter genom alla delar av olika digitala köpresor
  • se till att Spoons team levererar på relevanta KPI:er och det finns effektiva metoder för mätning och analys
  • analysera data och omvandla resultat till konkreta kund- och affärsinsikter
  • arbeta tillsammans med kreativa team för att skapa digitala övergripande koncept och strategier
  • facilitera workshops – både internt med kollegor och externt med kunder

Det blir alltså varierade dagar som innehåller bland annat insiktsinsamling, marknadsundersökningar, dataanalys, utveckling av varumärkes-, sponsrings- och kampanjstrategier, kampanjplanering och utveckling. Du kommer att ha många kontaktytor, med Spoons egna kundteam och med kunder av olika slag.

För att lyckas i rollen har du nog:

  • några års erfarenhet av att arbeta som strateg
  • relevant utbildning inom strategi och marknadsföring
  • goda kunskaper i svenska och engelska flytande, både i tal och skrift
  • förståelse för ny teknik och hur konsumenterna tar sig fram i vår digitala värld
  • förståelse för målgruppssegmentering för annonsering i digitala och sociala kanaler

Du är en inspirerande lagspelare som är bekväm med att presentera och förklara dina strategier, koncept och idéer för kunder och kollegor. Vi tror att det är bra om du kommer från en byråliknande miljö.  

Det här är Spoon

Spoon är en strategisk och kreativ kommunikationsbyrå. Vi lever efter tanken att verkligheten slår fiktion – vilket är ännu mer sant i dagens digitala miljö. Vi skapar innehåll som engagerar, konverterar och som bygger varumärken. Vi erbjuder våra kunder en komplett kommunikationstjänst som går hela vägen från början till slut, och ofta längre. Vi ingår i byrånätverket PPP, People People People, med 10 andra byråer inom marknadsföring och digitala lösningar. 

Om jobbet

  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Kontoret på Södermalm i Stockholm
  • Start: Så snart som möjligt

Sök direkt om du är intresserad!

Vi är övertygade om att en mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer. Aktuell forskning visar också att blandade team presterar bättre än homogena. Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.

Inget personligt brev behövs men du får gärna svara på några frågor på nästa sida, och skicka med cv och/eller länk till LinkedIn-profil.

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi börjar intervjua i mitten av januari.