NU HAR DU HAMNAT PÅ EN GAMMAL ANNONS!
Du är varmt välkommen att klicka här och skriva in dig hos oss för att finnas i vårt nätverk och få våra utskick när det dyker upp nya möjligheter.
—
Som digital kommunikatör hos Bilbo är du med och skapar innehåll som stärker kundernas varumärken och växer deras affär. Du gillar att testa dig fram och bidrar med dina kunskaper inom digital marknadsföring och ser det som en spännande utmaning att arbeta med kunder som verkar inom läkemedelsbranschen.
Bilbo är en byrå på Riddarholmen i Stockholm som stärker varumärken med säljdrivande kommunikation inom läkemedel och hälsa.
Rollen som digital kommunikatör
Du hjälper Bilbos kunder att bygga sina varumärken och växa deras affärer med hjälp av digitala kanaler. Du ger löpande råd kring kanalval och innehåll och skapar content för olika digitala plattformar, med fokus på sociala medier. Du jobbar nära copywriter, digital designer och AD i skapandet av text, bild, ljud och rörligt material och är även inblandad i upphandlingar och pitcher. Du har direktkontakt med Bilbos kunder, ofta tillsammans med en projektledare.
Med dina insikter om syfte och mål med kampanjer och innehållsarbete guidar du Bilbos kunder och ser till att innehållsidéer, design och text fungerar för tänkta målgrupper och varumärken. Det är även du som publicerar mycket av innehållet i aktuella kanaler.
Som digital kommunikatör hos Bilbo kommer du att:
· ta fram målgruppsinsikter och kommunikationsplaner för digitala kanaler
· kommunicera med olika målgrupper i sociala medier, framför allt Facebook, Instagram, Youtube och LinkedIn
· mäta, analysera och optimera resultat
· hålla dig uppdaterad på trender och utveckling
· ha löpande kontakt med Bilbos kunder kring kampanjer, contentplanering och resultat
Önskad kunskap och erfarenhet
Du ansvarar för att utveckla Bilbos uppdragsgivares affärer och skapar säljdrivande kommunikation. För att hjälpa dem att navigera i den digitala världen behöver du både förstå kundernas utmaningar och mål och ha kunskap om hur man bäst bygger omnichannel- eller smarta multichannellösningar som talar med målgrupper på ett effektivt sätt. Du är nyfiken på beteenden och hur människor rör sig på olika digitala plattformar. Det är fördel om du har jobbat inom läkemedelsbranschen eller någon annan reglerad bransch, men inte ett krav.
Det är också en fördel om du tidigare har jobbat med content marketing så att du på ett tydligt och trovärdigt sätt kan hjälpa våra kunder att förstå och lära sig mer om hur de kan börja använda digitala lösningar som komplement till tidigare medieplanering. Vi hoppas även att du kan stötta arbetsgruppen med insikter och kunskap som hjälper dem i deras kreativa process.
Vi hoppas att du har:
● erfarenhet av att stärka varumärken och växa affärer med hjälp av digitala kanaler
● kunskap om Content Marketing som marknadsföringsmetod
● förståelse för hur SEO kan skapa resultat
● god förmåga att skriva på svenska och engelska
● intresse för försäljning och nyfiken på köpbeteenden i digitala kanaler
Vi tror att du är drivande, inspirerande och prestigelös. Du har lätt för att prioritera och få saker ur händerna och gillar att arbeta i team.
Om tjänsten
Omfattning: tillsvidareanställning på heltid
Arbetsplats: Kontoret på Riddarholmen i Stockholm,
med möjlighet till visst distansarbete
Start: Så snart som möjligt
Sök direkt om du är intresserad!
Vi hoppas hitta dig så fort som möjligt och kommer att börja se över ansökningar i mitten av augusti. Om rollen passar dig, sök gärna direkt. Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.
Vi som driver och jobbar på Knack Konsulter & Rekrytering är övertygade om att en mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer. Aktuell forskning visar också att blandade team presterar bättre än homogena.