fbpx

Innehållsproducent till SHL

Vill du jobba med innehållsproduktion i en miljö där tempo, engagemang och kreativitet står i centrum? Svenska Hockeyligan (SHL) söker nu en innehållsproducent som vill skapa visuellt content som engagerar och bygger varumärket SHL.

Om rollen

Som innehållsproducent hos SHL blir du en del av kommunikationsteamet och får arbeta brett med grafiskt och rörligt material för olika kanaler. Du har en viktig roll i att planera, skapa och anpassa innehåll till SHL:s plattformar och evenemang. Rollen fokuserar främst på att kommunicera SHL:s initiativ inom hållbarhet, partnerskap och utvecklingsprojekt. Du kommer inte själv att ta fram sportcontent, däremot kommer du att ansvara för kontakten med byrån som gör det.

Några av dina arbetsuppgifter:

  • Skapa grafiskt material för framförallt digitala men även tryckta kanaler
  • Redigera och producera rörligt material för sociala medier.
  • Ansvara för hela processen, från idé till publicerat inlägg.
  • Projektleda och samarbeta med externa byråer.
  • Ta fram presentations- och eventmaterial.
  • Enklare inspelningar med mobil vid till exempel event och konferenser.
  • Anpassa innehållet för olika målgrupper, plattformar och sammanhang.

Vi tror att du som söker:

  • Har god erfarenhet av grafisk produktion, främst digitalt men även tryck
  • Är van att jobba med videoredigering och enklare inspelning för sociala medier.
  • Har förståelse för målgrupps- och kanalanpassning. 
  • Har erfarenhet av att arbeta med byråer och andra externa samarbetspartners.  
  • Har goda kunskaper i Adobe CC. 
  • Förmodligen har erfarenhet av att skapa presentations- eller eventmaterial. 

Om du även har arbetat i Figma blir vi extra glada! 

Vem är du?

För att trivas hos SHL är du trygg i dig själv och van att röra dig i en dynamisk miljö. Du är noggrann och uppmärksam på detaljer; som layout, logotyper, färger och felstavningar. Du trivs bra med att driva många parallella projekt och är bra på att prioritera mellan dina arbetsuppgifter. 

Engagemang och förståelse för SHL:s värld är viktigt, du kommer att arbeta med något som betyder väldigt mycket för väldigt många. Du behöver inte vara expert på eller intresserad av hockey, men du förstår att SHL är supporterdrivet och kan skapa innehåll som engagerar dess målgrupper.

Om jobbet

Anställning: Heltid, tillsvidare.

Arbetsplats: SHL:s huvudkontor i Stockholm/Globen. Viss flexibilitet finns men du behöver vara en person som trivs med att vara på plats och arbeta tillsammans med teamet. 

Resor och arbete på kvällar och helger förkommer, till exempel vid evenemang och slutspel.

Start: Gärna så snart som möjligt 

Om SHL

SHL är Sveriges mest mediebevakade liga och slog precis publikrekord för tredje året i rad.

SHL ägs av de 14 klubbar som spelar i ligan och arbetar för att tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen. Tillsammans med våra klubbar, partners och fantastiska publik arbetar vi efter visionen om att skapa världens bästa ishockeyupplevelse. 

Kommunikationsavdelningen leds av kommunikationschefen Johanna och du får också tre andra engagerade kollegor. Teamet jobbar tätt tillsammans, stöttar varandra och driver sina egna ansvarsområden med stort engagemang.

SHL:s värdeord – engagerade, schyssta och professionella – genomsyrar både arbetsmiljön och kulturen. Här får du kollegor som är drivna, kunniga och som gärna bjuder på ett skratt under arbetsdagen.

Följ SHL på:
TikTok
- LinkedIn
- Instagram
- Facebook
- X

Om Knacks rekryteringsprocess:

Vi på Knack vet att mångfald är en nyckel till framgångsrika team och arbetar med strukturerade och kompetensbaserade metoder för att säkerställa fördomsfria rekryteringar.

Om du tror att rollen passar dig, ansök gärna direkt! Intervjuer genomförs löpande. Du får gärna skicka med exempel på visuellt material som du har skapat, annars kommer vi att fråga efter det senare i processen. 

Har du frågor? Hör av dig till Emelie Hansén på emelie@knackrekrytering.se.