fbpx

Rekrytera ledare och chefer inom marknadsföring, kommunikation och design

Marknadschef, kommunikationschef eller creative director?

Vi har byggt upp vårt nätverk under många år i branschen. Här finns ledare från marknads- och kommunikationsavdelningar, inhousebyråer, och byråer inom reklam, design, content och digital tjänsteutveckling.

Vissa är öppna för att röra på sig för rätt möjlighet, andra är redo att hoppa på interim-uppdrag. Rekryteringsbyråer kallar det ofta för executive search, för oss är det nätverkande.

Folk gillar att bli rekryterade av oss för att vi har god kunskap om och egen erfarenhet från branschen. När du vill nå de allra bästa är det oss du ska vända dig till!

Vill du bolla en möjlig ledarrekrytering med oss? Fyll i formuläret så hör vi av oss inom kort!

    Några av våra stjärnor

    marknadschef

    Marknadschef

    En trygg ledare med lång erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring och bygge av framåtlutade team.

    Trivs bra på jobbet, men är öppen för förslag när rätt tillfälle dyker upp.

    kommunikationschef

    Kommunikationschef

    En inspirerande ledare med många idéer och förmåga att genomföra dem.

    Med skarp blick, strategisk förmåga och varm ledarstil blir teamet tryggt och produktivt.

    creative director

    Creative Director

    En mycket uppskattad person som med framgång leder kreativa team.

    Med lång erfarenhet från liknande roller och förmåga att balansera kreativitet och affär finns här en inspiratör med bra fart.

    Knack ställde rätt typ av frågor från start och utmanade våra tankesätt kring rollen och vad den skulle innehålla. Deras kunskap och erfarenhet ledde fram till ett fantastiskt resultat.

    Anders Ribba, VD, People people people

    Att rekrytera ledare och chefer inom kommunikation, marknadsföring och design

    Att rekrytera ledare och chefer inom kommunikation, marknadsföring och design

    Ledarskap är alltid viktigt, men kanske extra mycket i företag och organisationer som verkar i kommunikativa och kreativa sammanhang.

    När vi rekryterar ledare tittar vi mer på personlig ledarstil än på tidigare erfarenheter av chefsskap.

    Det är lätt att fylla på med chefsutbildning, det är svårare att locka fram ett engagerat, coachande ledarskap som får team att utvecklas och blomstra.

    Knacks byråchef Lotta Saxe ger sin syn på ledarrekrytering

    Tre snabba med Lotta:

    Vad är den främsta skillnaden med att rekrytera någon till en ledande roll jämfört med andra roller?

    När vi rekryterar ledare blir samtalen snabbt djupa och intressanta. Det här är människor som har mycket erfarenhet och som vill veta om rollen passar just dem.

    Vad innebär det för dig som rekryterare?

    Jag måste vara oerhört påläst på organisationen, ledarskapet och kulturen, och förstå strategin och affären.

    Vad är det bästa med att rekrytera ledare?

    Att få sätta mig in i organisationen och lära känna många spännande människor. Jag lär mig en massa nytt varje gång!

    Lotta Saxe

    Titlar och roller inom marknad, kommunikation och design

    Ibland kan det vara svårt att sätta ord på vem det är du behöver. Vi är specialiserade på branschen marknad, kommunikation och design, och vi fyller på vår populära titelguide kontinuerligt.