fbpx

Head of Content – FOREX

NU HAR FOREX HITTAT SIN MATCH

Har du bra koll på digital kommunikation, marknadsföring och sälj och är van att ta fram digitala innehållsstrategier? Nu söker vi Head of Content till FOREX – Nordens marknadsledare inom resevaluta. 

Rollen som Head of Content

FOREX vill vara människors främsta källa för reseinformation och bli en marknadsplats för tjänster och produkter som relaterar till resor. I din roll som Head of Content ansvarar du för att utforma en innehållsstrategi och se till att den genomförs. Din främsta parhäst blir försäljningschefen och tillsammans kommer ni att genomföra FOREX digitala omställning. Du har även ett nära samarbete med resten av organisationen. 

Som Head of Content kommer du att: 

  • ta fram och implementera innehållsstrategi som är anpassad till företagets mål och strategi
  • optimera forex.se, med fokus på innehåll och SEO
  • mäta, analysera och optimera contentaktiviteter på webben och i andra digitala kanaler.
  • ansvara för kommunikationen i FOREX egna sociala medier
  • säkerställa kopplingen mellan innehållet på webbplatsen och betald marknadsföring
  • jobba med content för affiliate-lösningar
  • stötta ledningen i frågor kring kommunikation och content
  • utveckla våra arbetssätt och processer

Du agerar beställare av innehåll för olika kanaler och producerar en hel del eget material. Du vet själv vilka områden du behärskar väl och vad du med fördel beställer från annan resurs. 

Vi behöver redaktionella texter, annonscopy och innehåll för internt och externt bruk. Du koordinerar och leder också samarbetet med contentbyråer, reklambyråer och i vissa fall andra skribenter för framtagning av innehåll.

För att trivas i rollen tror vi att du har: 

  • erfarenhet från en liknande roll, där du har ansvarat för att utveckla en innehållsstrategi
  • utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande.
  • kunskaper om sökordsoptimering och vana att arbeta med olika verktyg för analys (vi samarbetar även med byrå kring SEO)
  • öga för vad som fungerar för olika målgrupper i olika digitala kanaler
  • fallenhet för att uttrycka dig i text
  • förmåga att hålla ihop en grafisk profil
  • kunskap inom Episerver eller liknande CMS
  • intresse för Google Analytics eller liknande statistikverktyg

Det är en fördel om du tidigare har arbetat med e-handel eller i en verksamhet där digital försäljning har stått i fokus. Rollen är framförallt strategisk men du behöver även göra en hel del själv, framförallt i den inledande fasen, innan teamet växer.

Vi tror att du är drivande och analytisk. Du har ett diplomatiskt sätt men också skinn på näsan. För dig är det enkelt att prioritera, identifiera och sortera och du gillar att arbeta i team. 

Om tjänsten

  • Omfattning: tillsvidareanställning på heltid
  • Arbetsplats: kontoret i Gamla Stan i Stockholm, med möjlighet till visst distansarbete
  • Start: Så snart som möjligt

Rekryteringsprocessen

Vi tycker att mångfald av människor och perspektiv är en grundläggande förutsättning för lyckade organisationer. Aktuell forskning visar också att blandade team presterar bättre än homogena. Vi uppmuntrar alla som stämmer in på profilen i annonsen att söka och använder oss av kompetensbaserade metoder för fördomsfri rekrytering.

Inget personligt brev behövs men du får gärna svara på några frågor på nästa sida, och skicka med cv och/eller länk till LinkedIn-profil.

Varmt välkommen med din ansökan, vi börjar intervjua i mitten av januari.