TILLSATT: Påhittig Content Creator till Kärnhuset

Vi letar nu efter en content creator till Kärnhuset. Byrån har många och roliga uppdrag med varierande kunder och varumärken. Som Content Creator jobbar du med att skapa träffsäkert och påhittigt innehåll till sociala medier som bryter bruset. I din roll jobbar du för att nå och få de allra mest digitala generationerna att like:a, tagga, retweeta och dela innehåll som de genuint gillar. Du jobbar delvis självständigt men med dina kreativa kollegor nära till hands när du vill bolla internetfenomen, söta kattungar och potentiella like-raketer. 

Om Kärnhuset

Kärnhuset är en reklambyrå med cirka 20 anställda med kontor på Götgatsbacken på Söder i Stockholm. Med vassa insikter och rätt research jobbar Kärnhuset för att hjälpa sina kunder att tänka nytt och rätt på kreativa sätt. Som anställd blir du del av en härlig gemenskap i en uppmuntrande miljö där kreativ kommunikation står i centrum i varje projekt.

I din roll som Content Creator får du … 

  • Skapa kul, viralt och målgruppsanpassat innehåll till sociala medier
  • Hitta och omformulera spännande idéer till content-koncept
  • Jobba redaktionellt med tidsplaner och planera publiceringar
  • Ansvara för community management på kunders sociala mediekonton 
  • Producera både text- och bildinnehåll i olika format 

Vi söker dig som … 

… har några års erfarenhet av digital kommunikation men vill ta dig till nästa nivå. Ditt fokus ligger på att ta fram träffande och kul innehåll som passar unga målgrupper. Du har lätt för att ta pulsen på nutiden och hänger med i svängarna vad gäller virala trender och internetreferenser.

När det kommer till tonalitet vet du hur man lockar fram skratt och samtidigt spelar på de mer känslosamma noterna. Vi hoppas också att du är en självgående och prestigelös person som längtar efter att lära dig mer! Och om vi får önska några saker till så söker vi dig som:
  • Är nyfiken och kan skapa egna briefer efter egen research
  • Har nära till humor och skratt samt vet vad som engagerar och väcker intresse i sociala medier
  • Är strategiskt lagd och har bra kunskaper i t.ex. Facebook Ads- och Bussines-manager
  • Har förståelse för hela kedjan i kundkonvertering – från första klick till slutgiltiga köp
  • Har en egen stil i skrivande samt kan anpassa tonalitet efter målgrupp
  • Är duktig på att skriva digitalt och har känsla för bild och bildbehandling
  • Kan analysera varumärkens närvaro i sociala medier samt optimera den
 
Varmt välkommen att söka!