TILLSATT: Creative Director till framtidens inhousebyrå

Vi sätter nu ihop ett team till en ny inhousebyrå till Arla. Du blir kreativt ansvarig för en arbetsgrupp som består av både byrå-kreatörer och kundens marknadsavdelning. Som en del av den nya byrån kommer du att arbeta med digital marknadsföring och produktion av content som rör matinspiration, hälsa och hållbarhet. Du får tillfälle att arbeta med olika välkända varumärken i en kreativ och inspirerande miljö. 

Dina arbetsuppgifter som Creative Director

  • Du är kreativt ansvarig för de koncept och format som inhousebyrån tar fram
  • Du skapar en kultur där storytelling är centralt
  • Du skapar processer som främjar kreativiteten hos teamet
  • Du ser till att era kreativa lösningar möter verksamhetens strategi och affärsmål
  • Du tolkar existerande kreativa koncept för att skapa relevant innehåll
  • Du förstår vad som får målgrupperna engagerade och gör om information till kommunikation
  • Du presenterar och pitchar idéer och koncept för produktägare


Vi söker dig som…

…har tidigare erfarenhet av att arbeta som Creative Director. Du har producerat film och helst arbetat med content-format och digitala produktioner. Som person är du förstås kreativ, men även driven och prestigelös. Du har inget emot att hoppa in och hugga i när det behövs och du vet hur man får kreativitet att blomstra.  

Det här får du

Du får vara med i uppstarten av en ny inhousebyrå med höga ambitioner. Tillsammans med ett kreativt gäng kommer du att arbeta med varumärken och projekt som rör matinspiration och hälsa. Du är anställd hos Folket, en nyskapande reklambyrå på Söder, och arbetar hos Arla.

 

Arbetsort: Stockholm
Omfattning: heltid
Start: mars -2018 

Du söker tjänsten via vårt formulär. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Jill Parment via email jill@knackrekrytering.se. 

Varmt välkommen med din ansökan!