Den nya EU-lagen CSRD har trätt i kraft och det gör att kraven på hållbarhetsredovisning förändras i grunden. Antalet företag med behov av att hållbarhetsrapportera kommer att öka från knappt 12 000 till närmare 50 000. Därför behöver vi den nya lagen Den nya lagen finns till för att förbättra hur företag rapporterar sitt arbete…
Vår blogg
Bygg ditt personliga varumärke som ledare och chef
Du vet nog hur viktigt det är att bygga ditt personliga varumärke. För att knyta nya kontakter och driva affärer, för att lyckas med ditt företag, locka rätt medarbetare eller för att hitta ditt nästa drömjobb. Men trots att du är duktig på kommunikation och varumärkesbyggande i ditt jobb kan det kännas obekvämt att tänka…
Ikigai – hitta en ledstjärna i jobbsökandet
Har du redan hört talas om ikigai? På Knack pratar vi ofta om ikigai, både med varandra och med jobbsökande, de vi coachar och våra uppdragsgivare. Det är ett jättebra verktyg för att lära känna dig själv och komma närmare det liv du faktiskt vill leva. Här berättar vår byråchef Lotta mer. Att hitta sin…
Hållbarhetsexperten: Gör ”skitgörat” först och kommunicera sen
TEMA: HÅLLBARHET Det här är ett opinionsinlägg från en av Knacks många vänner. Att kommunicera, marknadsföra och berätta en historia är helt klart en nyckel i dagens näringsliv. Det kan öppna dörrar för ny innovation, lyfta ett bolags satsning eller minimera risker för ett annat. Men vad händer om man blir förblindad av kommunikationens möjligheter…
AI-roller inom marknad, kommunikation och design
Har du lagt märke till alla nya AI-roller som börjar poppa upp i människors LinkedIn-profiler? I takt med att AI-verktygen tar plats i folks arbetsdag dyker en mängd nya jobbtitlar upp. Det här märks inom alla områden, inte minst marknad, kommunikation och design. Här är några AI-roller som vi på Knack tror kommer att efterfrågas…
Bygga företagskultur på distans – 7 tips
Vi lever i en tid när distansarbete och hybridarbate har blivit mer regel än undantag. Det medför unika utmaningar, kanske särskilt när det gäller att bygga och bevara en stark företagskultur. Men med rätt strategier kan du faktiskt lyckas med att skapa en kultur som både gör det roligare att jobba och ger bättre resultat,…