Vår blogg | Sida 2 av 9 | Knack Konsulter & Rekrytering
digital kommunikatör

Vad gör en digital kommunikatör?

Idag sker en stor del av kommunikation och marknadsföring online. Vi märker att allt fler företag behöver stärka upp sina team med en digital kommunikatör, i form av en konsult eller ny kollega. Men vad kan man egentligen förvänta sig av en skicklig digital kommunikatör, och vad är skillnaden om man jämför med den traditionella kommunikatörsrollen?


Sociala medier för att fixa drömjobbet – fem steg

Det blir allt vanligare att söka och få jobb med hjälp av sociala medier. Det är nämligen inte bara ett sätt för rekryterare och arbetsgivare att hitta och lära känna jobbsökande, utan också en möjlighet att hitta och skaffa drömjobb och uppdrag. I det här inlägget berättar vi om hur du bäst når ut bäst…


Designer titlar

UX/UI-designer, AD eller digital designer? Vi reder ut begreppen.

Inom designområdet finns väldigt många olika jobbtitlar. I takt med att den digitala utvecklingen går framåt skapas också nya roller. Det kan leda till att man som designer blir förvirrad över vad man ska kalla sig och vilka kunskaper som förväntas av en. Samtidigt vet inte alltid rekryterare och arbetsgivare exakt vad de söker efter….


Fem råd för att hålla igång din motivation

Julledigheten hägrar och snart går vi in i ett nytt år, vilket också innebär att vi kliver in i en andra omgång med Corona, hemmajobb, osäkerhet och förmodligen en hel del dalande motivation. Tidigare har vi pratat om hur en hållbar digital arbetsplats kan komma att se ut efter att corona-pandemin har lagt sig. Men…


Roller och titlar inom kommunikation och marknadsföring

Titlar – vem är vad egentligen?

Den digitala utvecklingen inom marknadsföring och kommunikation skapar hela tiden nya roller och jobbtitlar. När vi tittar på jobbannonser ser vi många olika benämningar för samma typ av kandidater. Det leder till problem för rekryterare som inte förstår vad som är vad, men även för jobbsökande som får svårare att välja vad de ska kalla…


Arbetsprover – toppen eller botten för ditt employer brand?

Arbetsprovernas vara eller icke vara är ett ständigt aktuellt ämne. Senaste tiden har vi stött på flera trådar i sociala medier som visar att kreatörer känner sig utnyttjade av rekryterande företag som kräver omfattande arbetsprover. Det är förståeligt att man som arbetsgivare vill vara säker på att den person man anställer kan leverera det man…